Askersunds Brukshundklubb

Integritetspolicy

Vilka vi är

Askersunds Brukshundklubb är en ideell förening och en lokalklubb inom Svenska Brukshundklubben – SBK. Vi erbjuder kurser, träningsgrupper och gemenskap. Du hittar kontaktuppgifter på sidan Styrelsen.

Vår webbplatsadress är: https://askersundsbk.se.

Vilka personuppgifter vi samlar in och varför vi samlar in dem

För att föreningen Askersunds Brukshundklubb ska kunna bedriva sin verksamhet behandlas personuppgifter för olika ändamål kopplade till verksamheten.

Föreningen behandlar personuppgifter för att administrera löpande föreningsaktiviteter (exempelvis kurser och träningsgrupper), kommunicerar med medlemmarna (kallelser till aktiviteter m.m.) samt hanterar medlemsrelaterade ekonomiska transaktioner (medlemsavgifter och avgifter för kurser m.m.).

Medlem online är Svenska Brukshundklubbens gemensamma medlemssystem. I första hand är det medlemsansvariga på klubbar och distrikt som arbetar i systemet.

Medlemskap, kurser och aktiviteter

Vi samlar in dina personuppgifter i samband med att du blir medlem och/eller anmäler dig till kurs eller andra aktiviteter. Dessa uppgifter används endast av Askersunds Brukshundklubb och vår huvudorganisation Svenska Brukshundklubben för att hantera ditt medlemskap, kursanmälan eller aktivitet. Även vår samarbetspartner Studiefrämjandet får tillgång till uppgifterna när det handlar om kurser. Uppgifterna används endast av dessa tre aktörer.

Kontaktformulär

Om du använder ett kontaktformulär på hemsidan använder vi informationen endast för att hantera din förfrågan, kursanmälan, medlemsresultat eller liknande.

Vi och våra betrodda samarbetspartner använder kakor och annan teknologi när du besöker vår hemsida.

En ”kaka” är en liten textfil som lagras på din dator när du besöker en hemsida. Kakor är väldigt hjälpsamma och kan användas i flera olika syften. Dessa syften inkluderar att låta dig navigera mellan olika sidor på ett effektivt sätt, möjliggör aktivering av vissa funktioner, att komma ihåg dina inställningar och gör interaktionen mellan dig och våra tjänster snabbare och enklare. Kakor används också till att säkerställa att de annonser du ser är relevanta för dig och dina intressen och för att sammanställa statistisk information om din användning av våra tjänster.

Hemsidan använder följande typer av kakor:

• Sessionskakor” som bara lagras tillfälligt under ett surf-tillfälle för att möjliggöra normal användning av systemet och som raderas från din enhet när webbläsaren stängs.
  • Permanenta kakor” som bara läses av hemsidan och som sparas på din enhet under en bestämd tid och som inte raderas när webbläsaren stängs. Sådana kakor används när vi behöver veta vem du är under upprepade besök, vilket till exempel låter oss spara dina inställningar inför nästa inloggning.
  • Tredjepartskakor” som placeras av någon annan än den som ansvarar för webbplatsen, till exempel ett analysföretag för att förstå och följa hur du surfar mellan olika webbplatser.

Kakor innehåller ingen information som personligen identifierar dig, men personlig information som vi lagrar kan länkas av oss till den information som finns i och som erhållits ifrån kakor. Du kan radera kakorna genom att följa instruktionerna via inställningarna på din enhet. Om du väljer att inaktivera kakor kan det däremot hända att vissa funktioner på hemsidan inte fungerar som de ska och din användning av hemsidan kan begränsas.

Inbäddat innehåll från andra webbplatser

Artiklar på denna webbplats kan innehålla inbäddat innehåll (exempelvis videoklipp, bilder, artiklar o.s.v.). Inbäddat innehåll från andra webbplatser beter sig precis på samma sätt som om besökaren har besökt den andra webbplatsen.

Vilka vi delar dina data med

Hur länge vi behåller era uppgifter

Vi behåller dina uppgifter så länge du är medlem i Svenska Brukshundklubben/Askersunds Brukshundklubb.

Om du skriver en kommentar kommer kommentaren och dess metadata att sparas utan tidsgräns. Anledningen till detta är att vi behöver kunna hitta och godkänna uppföljningskommentarer automatiskt och inte lägga dem i kö för granskning.

Vilka rättigheter du har över dina data

Om du är medlem eller har lämnat dina personuppgifter på något sätt till oss kan du begära en exportfil med de personuppgifter vi har om dig, inklusive alla uppgifter du har gett oss. Du kan också begära att vi tar bort alla personuppgifter vi har om dig. Detta omfattar inte eventuella uppgifter som vi är tvungna att spara av administrativa, legala eller säkerhetsändamål.

Vart vi skickar dina uppgifter

Dina personuppgifter hanteras endast av Askersunds Brukshundklubb, Svenska Brukshundklubben och i förekommande fall Studiefrämjandet. Kommentarer från besökare kan kontrolleras via en automatiserad tjänst för detektering av skräppost.

Kontaktinformation

Om du har frågor eller vill begära ut dina personuppgifter vänligen kontakta vår ordförande Victoria Nilsson, 073-066 43 05, mitzytaiga@hotmail.com Övriga kontaktuppgifter till vår styrelse hittar du här